Syyskausi alkaa ma 19.8 tässä uusi ohjelmamme

Voit jälleen varata suosikkitunnillesi kausipaikan huippuedullisesti 135€ (Norm. 216€) koko syyskausi!! Yhden tunnin hinnaksi jää noin 7€.

Kausipaikkatarjous on voimassa elokuun loppuun eli tartu tarjoukseen viimeistään 31.8!

Huomioithan, että tätä paikkaa ei voi vaihtaa toiseen, jos ei pääsekään joku viikko varaamallesi tunnille eikä sitä voi vaihtaa myöhemmin muihin kortteihin. Kausipaikka on myös henkilökohtainen eli ohjaajillamme on lista kausipaikan lunastaneista.

Varaa paikkasi suoraan ohjaajalta viikkotunneilla tai spostilla => joogakoulusanmaya@gmail.com

SYKSYN TUNTIKUVAUKSET

MAANANTAI (Anne-Mari)

Vinyasa Flow ~dynaaminen~: Asanasta toiseen virtaavaa jooga, jossa voimakas lihastyö ja vahva hengitys on läsnä. Tällä tunnilla syke nousee, keho ponnistelee, lihakset kasvavat sekä venyvät. Tällöin jooga asanoiden ja joogan keveys tulee lähemmäksi joogia. Jokainen tunti on kuitenkin sinun tuntisi. Jokainen harjoittelee omalta lähtötasoltaan ja kehittyy omaan tahtiinsa ja tunnit ovat kuitenkin hyvin ryhmää kuuntelevia. Jokainen tunti sisältää ainakin yhden haastavamman asanan, jota kohti harjoittelemme ja josta löytyy eri vaikeusasteen variaatioita, joista jokaiselle löydetään oma vaihtoehto. Tunnit sisältävät myös tekniikkaopetusta, jolloin käytämme aikaa asanan rakentamiseen ja tekniikan harjoitteluun. Tällä tunnilla on hyvä olla joogan alkeet hallussa. Tasot 1-3

Rentouttava jooga: Aktiivisesti kehoa rasituksesta palauttavaa joogaa. Tämä tunti sopii kaikille jotka kokevat stressiä, joko fyysistä tai henkistä väsymystä, epäergonomisista työasennoista johtuvaa kehon epätasapainoa tai kehosi tuntuu tukkoiselta tai sitten vaan haluat hemmotella itseäsi kehoa palauttavalla tunnilla. Sopii myös dynaamisen tunnin jälkeen tehtäväksi tunniksi. Sinulla ei tarvitse olla aiempaa jooga kokemusta. Kaikki asennot näytetään sekä apuvälineiden käyttö ohjataan jonka jälkeen vielä opettaja auttaa löytämään asennon. Käytämme tällä tunnilla joogan apuvälineitä asennon tukemiseen. Käytämme eri tekniikoita rentoutumiseen sekä stressin poistoon. Tunti sisältää myös hengitysharjoituksia.

TIISTAI (Rita & Sonya)

Joogan alkeet (Rita): Joogan alkeet tunnilla käymme läpi yksityiskohtaisesti hathajoogan perusasanoita, opettelemme asanoiden nimet, haemme asanoille oikeat linjat ja niille eri vaihtoehdot. Tunneilla harjoitamme myös hengitystä ja sen luonnollista yhdistämistä asanaan sekä teemme läsnäoloharjoituksia. Tälle tunnille voit tulla ihan vasta-alkajana tai pidemmän aikaa joogasta taukoa pitäneenä tai jos muuten vaan haluat kerrata alkeita. Tunnin tempo on rauhallinen ja teemme harjoituksen aina Sinun kehosi ehdoilla. PS: Tunnille voi osallistua myös raskaana ollessa, sillä asanoiden eri variaatioissa huomioidaan myös raskaus ym muut rajoittavat tekijät.

Astanga (Sonya): Tunnilla painotetaan paljon asanoiden oikeaoppista tekniikkaa ja linjausta, sekä avustetaan niiden tekemisessä. Vaikka asanalinjaus on oleellinen osa ohjausta, niin toivotaan, että oppilaat joogaavat myös vahvasti aistien ja tuntemusten siivittämänä, kehoa tarkastellen. Asanaharjoittelun lisäksi, tunneilla kuulet ja saat lausua mantroja sekä pääset tutustumaan astangajoogan pranayamaharjoituksiin. Tuntien jokakertainen teema: Jooga ei ole asanoiden saavuttamista, vaan sitä mitä opimme matkalla asanaan.

KESKIVIIKKO (Kati T)

Healing Hatha: Teemme hathajoogan perusasanoita, joiden terapeuttiset vaikutukset hoitavat ja parantavat sinua kokonaisvaltaisesti. Asanoissa keskitytään välillä selkään,välillä lantioon, vatsaan, stressin poistoon, tasapainoon, mielenrauhaan jne. Jokainen tunti on hieman erilainen kokonaisuus ja asanat ohjataan lempeällä otteella. Tunnin alussa päästetään irti päivän asioista ja kuunnellaan kehoa sekä lopussa rentoudutaan, jolloin asanoiden parantava vaikutus syvenee. Tunti toteutetaan paikalla olevan ryhmän mukaan,joten niin aloittelijat kuin pidempään jooganneet ovat tervetulleita. Tunnilla soi yleensä hiljainen mantramusiikki. Healing Hatha on tempoltaan rauhallisempi kuin flow tai astanga.

Yinjooga: Yinjoogassa päästetään irti suorittamisesta ja siirrytään passiivisempaan joogaharjoitukseen. Se on hyvä vastapaino aktiivisemmalle (yang) joogaharjoitukselle. Asanoissa ollaan useiden minuuttien ajan, jolloin keho pysähtyy ja rauhoittuu. Fyysisesti harjoitus menee kehossa syvemmälle ( sidekudokset, nivelsiteet, nivelet, luut, fascia), mielen tasolla se antaa mahdollisuuden pysähtyä ja energiatasolla se stimuloi qin/pranan kiertoa kehossa poistaen mahdollisia tukoksia. Tunti soveltuu kaikille.

TORSTAI (Essi + Mia)

Aamujooga (Essi): Aamuhatha parillinen vko/Aamuastanga pariton vko

Aamuhatha: Hathajoogaan pohjautuva, lempeä ja kehoa herättelevä tunti. Tällä tunnilla voit aloittaa päiväsi tai antaa kehollesi aikaa lounastauolla. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin jo pidempään jooganneille.

Aamuastanga: Astangaharjoitukseen pohjautuva aamutunti, joka kehittää voimaa ja liikkuvuutta. Tunnilla opit astangajoogan perusteita ja asanoita sovelletaan oman tason mukaan. Tunti on kaikille avoin, mutta lyhytkin joogatausta olisi suositeltavaa.

Kundaliinijooga(Mia): Kundaliinijooga on voimakas joogamuoto, jonka tarkoitus on lisätä tietoisuutta. Jokaisessa harjoituksessa eli kriyassa käytetään ääntä, hengitystä ja lihaslukkoja. Harjoitukset vaikuttavat fyysisellä, mentaalisella, emotionaalisella ja energeetisellä tasolla. Voit tulla mukaan milloin vain. Tunti sopii myös aloittelijoille mutta ei raskaana oleville puolivälin jälkeen.

PERJANTAI (Johanna)

Yinjooga: Rauhallinen restoratiivinen joogamuoto. Paikalla oloon keskittyvä hiljainen harjoitus, joka tehdään joko istuen tai lattialla maaten. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan, jolloin mieli, keho ja hengitys rauhoittuvat. Rentouttaa tehokkaasti kroonisia jännityksiä ja saa energian virtaamaan kehossa paremmin. Tunnin tarkoitus on luoda mahdollisuus mielelle hiljentyä ja pysähtyä, jolloin keholla on mahdollisuus päästää irti jännityksistä ja rentoutua. Tunti sopii kaikille.

SUNNUNTAI (Kati V + Johanna)

Vinyasa Flow ~Soft~ (Kati V): ISHTA-joogaan pohjautuva Flow tunti jossa musiikin ja hengityksen tahtiin edetään liikkeestä toiseen. Tunti auttaa keskittymään läsnäoloon ja antaa sinulle mahdollisuuden tehdä harjoituksesta sellainen kuin juuri sillä hetkellä koet tarvitsevasi. Satunnaisesti teemme myös hieman haastavampia variaatiota liikkeistä tai keskitymme siihen miten voit joogassa Ayurvedan avulla tasapainottaa omaa kehotyyppiäsi.

Yinjooga (Johanna): Rauhallinen restoratiivinen joogamuoto. Paikalla oloon keskittyvä hiljainen harjoitus, joka tehdään joko istuen tai lattialla maaten. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan, jolloin mieli, keho ja hengitys rauhoittuvat. Rentouttaa tehokkaasti kroonisia jännityksiä ja saa energian virtaamaan kehossa paremmin. Tunnin tarkoitus on luoda mahdollisuus mielelle hiljentyä ja pysähtyä, jolloin keholla on mahdollisuus päästää irti jännityksistä ja rentoutua. Tunti sopii kaikille.