TUNTIKUVAUKSET KEVÄT 2021

(11.1.-16.5.2021)

 

Hathajooga MA 17.15-18.15 (Jaana): Tällä tunnilla joogataan omaa kehoa ja hengitystä kunnioittaen. Tarkoituksena ei ole päästä mihinkään tietyn muotoiseen asanaan vaan ennemminkin huomion kiinnittäminen sisäänpäin; miltä minusta tuntuu ja miten hengitys minua kuljettaa. Joogatunti on antautumista tähän hetkeen ja asanaan, se on lempeää liikettä, hengityksen huomioimista ja oman kehon tutkailua. Tunti sopii hyvin niin aloittelijoille kuin joogaa jo pidempään harjoittaneillekin. Soveltuu raskauden aikana.

 

Vinyasa Flow TI 17.30-18.45 (Rita): Vinyasa Flow on fyysisesti vaativampi ja liikkuva hathajoogaan perustuva tunti, joka sopii aikaisemmin joogaa harjoittaneille. Harjoitus on dynaamisesti liikkeestä toiseen etenevä joogatunti, jossa keskittymällä tekemiseen saat päästää irti mielestä ja ajatusten jatkuvasta rullasta. Harjoitus etenee sutjakkaasti eikä ajattelulle juuri jää tilaa. Ei sovi raskaana oleville.

 

Hathajooga KE 9-10 (Essi): Harjoitus on kehoa avaavaa ja virkistävää joogaa, joka auttaa palautumaan ja uudistumaan. Ohjaustapa on lempeä ja kuunteleva, jolloin pystyt omaa kehoa kuunnellen säätämään harjoitusta voimakkaammaksi tai kevyemmäksi. Tunnilla valmis asana ei ole tärkeintä, vaan matka asanaan ja läsnäolo omassa kehossa kuunnellen, miltä juuri tänään kehossa tuntuu. Aamutunnilla käytetään usein apuvälineitä, jotka tekevät liikkeestä turvallisen ja mahdollistavat oikeat linjaukset. Harjoitus soveltuu aloittelijoille. Ilmoittaudu tunnille edelliseen iltaan klo 21 mennessä.

 

Astanga KE 17.30-18.45 (Johanna): Astangajooga on dynaaminen kehoa venyttävä ja voimistava harjoitus, joka tuo voimaa ja parantaa kehonhallintaa. Tunnilla käydään läpi astangan perustekniikoita aurinkotervehdyksistä lähtien ja opetellaan astangan ensimmäisen sarjan asanoita. Asanat tehdään hengityksen tahdittamana. Jokainen tunti alkaa pienellä rauhoittumishetkellä ja päättyy loppurentoutukseen. Tunti on liikunnallinen, mutta tunnille voi tulla myös ilman aiempaa astanga-kokemusta.

 

FeetUp-tunti TO 17.15-18.30 (Jonna): FeetUp- harjoittelu on keskivartalon core-treeniä päälläseisontajakkaraa apuna käyttäen ja jooga-asentoja mukaillen. Harjoittelu ei vaadi ennakkotaitoja eikä valmiiksi hallittua vartaloa. Tekeminen etenee hyvin asteittain ja jokaisen taso huomioiden iloisella ja rennolla otteella! Ei raskaana oleville!

 

Äänimaljarentoutus MA ja PE 16.15-17 (Anne): Tällä tunnilla pääset nollaamaan viikon kuorman ja laskeutumaan viikonloppuun. Äänen värähtely purkaa jännitykset kehosta, mielestä ja sydämestä. Soittimina tiibetiläiset äänimaljat, kongi ja koshikello sekä shamaanirumpu. Voit viettää rentoutushetken istuen tai alustalla viltin alla maaten. Pukeudu rentoutushetkeen lämpimästi. Kertamaksu 10€ tai Sanmayan kortilla.

 

Yinjooga KE 19-20.15 ja SU 18-19.15  ja SU 19.30-20.45 (Johanna): Yinjooga on rauhallinen restoratiivinen joogamuoto. Paikalla oloon keskittyvä hiljainen harjoitus, joka tehdään joko istuen tai lattialla maaten. Asennoissa viivytään useiden minuuttien ajan. Rentouttaa tehokkaasti kroonisia jännityksiä ja saa energian virtaamaan kehossa paremmin. Tunti sopii kaikille.

 

Aamujooga LA 9-10 (vaihtuva ohjaaja): Aamujoogassa pääset kokeilemaan eri ohjaajien tunteja. Harjoitukset ovat kaikille soveltuvia kehoa virkistäviä ja rentouttavia joogia. Tunnin sisältö rakentuu ohjaajan ja ajankohdan mukaan. Katso ohjaajat nettisivuiltamme ja somesta. Ilmoittaudu tunnille edelliseen iltaan klo 21 mennessä.

 

Kundaliinijooga SU 16.15-17.45 (Mia): Kundaliinijooga on tietoisuuden kehittämisen joogaa. Se on traditionaalinen jooga, jossa jokaisella tunnilla käytetään kaikkia joogisia tekniikoita; ääntä (mantrat), lihaslukkoja (bandhat), käsien asentoja (mudrat) ja hengitystekniikkoja (pranayama) varsinaisen fyysisen (asana) harjoituksen rinnalla. Kundaliinijoogan tarkoitus on sisäinen muutos. Se soveltuu parhaiten heille, joita joogan ja itsensä syvä ydin kiinnostaa. Ei raskauden puolivälin jälkeen.

 

HUOM! Ilmoittaudu tunneille www.varaaheti.fi/joogakoulusanmaya. Tunnit, joille ei ole min. 3 osallistujaa 2h (aamutunnit 12h) ennen tunnin alkua perutaan.

 

Aamujoogat LA 9-10, ohjaajat:

16.1. Mia (hatha)

23.1. Essi (astanga)

30.1. Jaana (hatha)

6.2. Essi (astanga)

13.2. Anneli (astanga)

20.2. Jaana (hatha)

27.2. Johanna (Yin)

6.3. Jaana (hatha)

13.3. Mia (kundaliini)

20.3. Rita (hatha)

27.3. Johanna (Yin)

10.4. Anneli (astanga)

17.4. Rita (hatha)

24.4. Mia (kundaliini)

8.5. Mia (hatha)

15.5. Anne K (äänimaljat)

Ilmoittaudu tästä